zondag 8 juli 2012

Geharrewar

De iPod escapades van vorige maand hebben me danig opgebroken: de harde schijf werd plotsklaps niet meer herkend. Hier heb ik al eens eerder last van gehad en dacht toen dat het aan de schijf zelve lag. Nu is deze PC al weer ruim zeven jaar oud, met een kleine reanimatie drie jaar geleden. Aangezien al mijn data er op staat heb ik eerst de schijf verwijderd en met behulp van de Scythe Kama Connect alle data naar de Samsung G2 gekopieerd, waarna ik vrolijk, zij het iets langzamer, verder kon werken.

Een nieuwe schijf is dus geen optie, maar wat dan? Een nieuwe PC schoot het me te binnen (ik ben niet zo snel op dit gebied...). Bij Informatique bestelde ik, na enig geörienteer, de inHome Power, een eigenmerk PC die ruimschoots voldoet aan mijn eisen. Na twee weekjes slapen kon ik hem eindelijk ophalen en in één dag had ik alles weer up & running, na het gebruikelijke geharrewar met mail (er is ALTIJD geharrewar met mail).
 
 
 
Behuizing: InWin EA035


Moederbord: MSI H77-G43
Onboard audio is THX gecertificeerd! Verder SATA3, USB3, en DDR3.

Processor: Intel Core i5-3550


Beeldschermadapter: Point of View GT630

Intern geheugen: Kingston KVR1333D3N9K2/8G


DVD (Re)Writer: Plextor PX-891SA (upgrade d.d. 17 oktober 2012)

>Last but not least: Harde schijf 1TB