zaterdag 26 maart 2011

Circus

Ik probeer altijd zo weinig mogelijk bij V&D te komen, het is niet echt mijn winkel. Deze week echter was het prijzencircus en ze hadden twee aanbiedingen waar ik toch warm voor liep. Op vertoon van je VIP-kaart kon je woensdagavond extra korting krijgen in ruil voor Airmiles, 50% om precies te zijn. Ik had mijn oor laten vallen op de Sennheiser RTS-120 draadloze hoofdtelefoon. Handig voor in de slaapkamer als ik in de kleine uurtjes nog wat TV wil kijken terwijl vrouwlief slaapt. Hij was al niet kinderachtig afgeprijsd en met de extra korting zou het op €35 uitkomen. Klokslag 18.00 uur stonden we in de rij bij... Dixons. De aanbieding was namelijk in deze store in store en de winkelbediende vertelde ons fijntjes dat daar slechts 20% korting gold. Stond in de folder. En als ik daar geen genoegen mee nam, dan kocht ik hem toch gewoon niet? Toen ik wat bedremmeld tegensputterde dat dat toch echt niet in de folder stond (wat ook waar is) zei die hufter dat ik las wat ik wilde lezen. Ik werd zo kwaad dat ik zei dat 'ie die hoofdtelefoon in zijn reet kon stoppen, beende het circus uit en zwoer NOOIT meer naar VpiepD te gaan.


Maar ja, vandaag hadden ze weer een andere aanbieding waar ik geen weerstand aan kon bieden: de van Dale Klein woordenboek van de Nederlandse taal. Zonder extra airmileskorting (want: boek) en zeker niet bij Dixons (want: boek), dus bood Mariska aan deze voor ons incognito aan te schaffen. Nu prijkt dit kleinood op ons bureau: zes handzame woordenboekjes in handige kartonnen standaard.

Intussen, geen hoofdtelefoon dus. Of wacht, het schoot me te binnen dat MediaMarkt (dat is wèl mijn winkel!) er ook één in de aanbieding had: De Sony MDR-RF810RK, een stuk goedkoper ook nog. Slaap zacht, prinses...