woensdag 9 mei 2012

Toekomstmuziek 2


Mijn proeftijd zit er op en durf nu weer aan de toekomst te denken. Toen de meiden het huis uit gingen dachten we dat het financieel beter zou worden, simpelweg omdat we minder zouden uitgegeven, maar die verwachting werd door mijn ontslag gelogenstraft. Te meer omdat ik na drie jaar vergeefs me een hoedje te hebben gesolliciteerd 'droog' zou komen te staan qua uitkering.

Zodoende kan ik de inmiddels lang gekoesterde wens, een nieuwe auto, in vervulling laten gaan. De keus is, niet zoals ik ruim twee jaar geleden verwachtte, op de Peugeot 207 SW gevallen, maar op diens opvolger de 208. En dan geen SW (=stationcar), maar een 3-deurs Berline. Dat het een Peugeot moest worden stond als een paal boven water en omdat we sowieso goedkoper wilden rijden een kleinere (en lichtere) dan de inmiddels bijna tien jaar oude Peus 307 Break. De keus valt dan automatisch op de 208. En omdat ik gehecht ben aan luxe meteen het hoogste model, de Allure met 1.6 VTi motor. Dit omdat we regelmatig door heuvel- en/of bergachtige buitenlanden karren. De kleur wordt wat mij betreft Spirit Grey, Carla denkt aan Gris Shark. Daarover en het koopmoment moet ik nog met haar gaan modderworstelen.

Eén van de opties is een cd-speler waarmee je ook MP3's kun afspelen. Deze wordt in het dashboardkastje gemonteerd, wat ik best wel een lastige plek vind. Vandaar dat ik heb besloten heb in plaats daarvan met een USB-stickje te gaan werken. Laatst hadden ze bij MediaMarkt een aanbieding voor de Dane-Elec capless van 64gb. Hier past met gemak mijn hele cd-collectie en meer op. Daar zit muziek in!

Let your body drive...