dinsdag 21 december 2010

Schoon schip

Verbannen naar de logeerkamer. 
Vandaag bracht TNT de Onkyo DR-645 die ik zondag in Groningen had besteld. Hij vervangt de acht jaar oude JVC UX-L30R, een microsetje met CD-speler, FM-tuner en zeer lawaaiig cassettedeck. Voor het geluid had ik hierop ook nog een JVC DVD-spelertje aangesloten.


Met de komst van de nieuwe TV op onze slaapkamer had ik ineens behoefte aan iets nieuws: één microsysteem voor alle geluids- en beeldbronnen. Het moest minimaal aan de volgende eisen voldoen: alle soorten dvd's en cd's kunnen afspelen, een sleep/timer zodat ik het als wekker kan gebruiken en een HDMI-aansluiting op de TV ter vervanging van SCART. Zoals ik al eerder schreef viel de keus in eerste instantie op de Onkyo CS-V645, maar daar is al in voorzien, dus dat is zonde. In de brochure las ik echter dat deze set feitelijk bestaat uit de DR-645 (DVD Receiver) en de D-045 speakerset. Voor de DR-645, dus zonder speakers, kwam ik uit bij HIFI CORNER.nl. Als bonus kun je een iPod (docking), MP3-speler (draadje) of USB-stick gebruiken als bron. Verder bevat deze alleskunner een FM-tuner met RDS.

Hier blinkt goud
Voor aansluiting op de Roth OLi1 speakers vond ik op zolder nog een eindje Monitor Bingo 2x2,5mm luid-sprekersnoer dat ik in 1997 bij Mega Elshout, de voorloper van MediaMarkt hier ter stede, kocht toen we hier kwamen wonen. Ik gooi nooit iets weg. Aansluiten gaat nu aan weerszijden professioneel met schroefklemmen. Ik moet zeggen, het klinkt prima en zelfs Carla is er blij mee, op voorwaarde dat ik voorlopig niet moet zeuren. Wat?