donderdag 16 september 2010

Voorpret

Deze week kwam eindelijk mijn pensioentje binnen. Ik heb er de leeftijd niet voor, maar het is zo weinig dat ik het nu kon afkopen. Desondanks het is meer dan ik had verwacht. Het plan was om het hele bedrag aan een laptop te spenderen, maar daar ben ik van teruggekomen. Ik heb mijn wensen zodanig bijgesteld, dat ik nog wel heel blij kan zijn en toch geld overhoud.

Wij gaan namelijk, tamelijk onverwacht, deze herfst naar het Iberisch schiereiland. Onze jongste dochter Laura is inmiddels met haar vriend Bruno gaan samenwonen in Póvoa de Santa Iria, een 'parochie' in de stad Vila Franca de Xira in voorstedelijk Lissabon. Ze huren een appartement met uitzicht over de Taag. We gaan met de Peus om kleren, meubeltjes en huisraad naar haar toe te brengen. We logeren daar een paar dagen en gaan dan naar Toledo (de stad, in Spanje) om daar een vleugje wereldhistorie en cultuur op te snuiven. Het hele feest sluiten we af met een weekendje in het chambre d'hôte van Celma en Robert in Normandië.

Enfin, die laptop zal ik nodig hebben om Toledo's pad te verrijken met onze avonturen onderweg. De concessies die ik heb gedaan zijn de volgende:

Processor: Intel Core™ i5-520M, 2,4GHz  i.p.v. Intel Core™ i7-720QM, 1,6GHz
Kleur: Zwart i.p.v. Premium Black
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3 SDRAM i.p.v. 4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
Maar: Blu-ray Disc™ writer i.p.v. Blu-ray Disc™ player, dat dan weer wel.

Om de voorpret niet te drukken kocht ik gisteren alvast een tas, de CaseLogic VNC216. Theoretisch is die te klein, want 16" terwijl de laptop een 16,4" scherm heeft, maar ik mocht hem even passen. Dat was nog een heel gedoe, want de laptop bij MediaMarkt lag aan de ketting en alarm, dus dat moest allemaal losgepeuterd worden. Gelukkig doen ze daar niet moeilijk over. Hij past perfect!