woensdag 8 augustus 2007

De koek is op

Deventer, daags na de jaarlijke boekenmarkt. Het is maandag, dus 's ochtends zijn alle winkels dicht en 's middags bijna allemaal open. Het is prachtig weer, de straatjes dun bevolkt. Carla is op koopjesjacht en vindt zowaar iets van haar gading. We wilden echte Deventer koek kopen als souvenir voor de achterblijvers. Jammer maar helaas, de koek is op! In het Hollands Handelshuis kopen we Mexicaans zeezout en een cadeau voor ons gastgezin. Op weg naar de auto ontdekt Carla een ouderwetse speelgoedwinkel, met in de etalage een stapel Franse modelautootjes in de aanbieding: 3 voor 25 euro. Da's echt voor niks en als een klein jongetje in de snoepwinkel sta ik mijn keuze te maken. Een Peugeot 404 Break uit 1964, een Citroën 2CV Fourgonnette (Besteleend) uit 1958 en een Simca 1100 uit 1968. Ben ik echt blij mee!

Dan naar Ikea in Hengelo, via een toeristische route. Later blijkt dat ik hier te hard reed en kreeg een prent in de bus. Ik zie een mooie werktafel voor de computerhobby resp. thuiswerken. Thuis eerst maar even opmeten, met mijn legendarische meetkunde. Enkele weken later bij Ikea Barendrecht gekocht.

Er is ook een MediaMarkt waar ik op zoek ga naar een nieuwe digitale camera, ter vervanging van mijn Olympus Mju 300. Blijken mijn wensen dermate exquise te zijn, dat er maar één camera aan voldoet. Toch maar even verder zoeken bij een echte fotohandel. Weer een week later bij Foto Klein geslaagd (Sony CyberShot DSC-W90).

Weer: zon, 28 graden.